مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از آموزش مهارتی حدود ۳۵۰ معتاد بهبودیافته و متجاهر در استان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 15 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،یاور محمدی ، با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به اقشار آسیب دیده اجتماعی از اهداف سازمان است، گفت: در این راستا به زنان بی سرپرست و بدسرپرست در سکونتگاه های غیررسمی استان، آموزش در حوزه ماده 15 و آموزش در حوزه ماده 16 در دستور کار است.

محمدی تصریح کرد: در بحث آموزش زنان بی سرپرست و بد سرپرست در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان سال گذشته 55 دوره آموزشی شامل آموزش صنایع دستی و آشپزی برای بیش از 910 نفر از زنان بدسرپرست و بی سرپرست برگزار شد.

وی افزود: سه ماهه امسال نیز یازده دوره برگزار شد که 193 نفر در این دوره‌ها آموزش دیدند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه افزود: در بحث آموزش‌های حوزه ماده 15، انواع مهارت به معتادانی آموزش داده می شود که در کمپ‌ها دوره‌های ترک اعتیاد را گذرانده‌اند.

محمدی یادآور شد: در بحث ترک اعتیاد تسهیل روند بازگشت افراد معتاد به جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و در این بین، یادگیری یک مهارت می تواند به فرد کمک کند سریعتر به جامعه برگشته و زندگی عادی خود را از سر گیرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته 23 دوره آموزشی برای معتادان بهبود یافته برگزار شد که 320 نفر در این دوره‌ها آموزش دیدند.

محمدی افزود: در سه ماهه ابتدایی امسال نیز 24 دوره آموزشی با حضور 50 معتاد بهبود یافته برگزار شد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه به آموزش در حوزه ماده 16 هم اشاره کرد و افزود: در این حوزه به معتادان متجاهری که به کمپ ماده 16 آورده می شوند آموزش‌های مهارتی داده می شود.

محمدی آموزش این دسته افراد را بسیار دشوار دانست و افزود: به طور معمول در معتادان متجاهر آسیب اعتیاد بالاست و همین امر آموزش به این افراد را بسیار دشوار کرده است.

محمدی تصریح کرد: علی رغم همه سختی‌ها به این افراد نیز آموزش‌هایی مانند آموزش صنایع دستی، مهارت زندگی و دوزندگی داده می شود و سال گذشته طی سه دوره، 24 نفر از این افراد آموزش داده شدند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه یادگیری مهارت را عامل موثری در پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد وافزود: قطعا اگر جوانان در یک یا چند زمینه دارای مهارت باشند به هر طریق ممکن می توانند برای خود ایجاد اشتغال کنند و این امر در پیشگیری از کشیده شدن آنها به سمت اعتیاد بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه 80 درصد هزینه‌ها در حوزه مقابله با مواد مخدر، صرف مبارزه با مواد مخدر و درمان اعتیاد می شود گفت: این درحالی است که اگر عمده هزینه‌ها را به سمت پیشگیری سوق دهیم موفقیت در این حوزه چندین برابر خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از اعتیاد نیز یادگیری یک مهارت می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.


 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار